Szkoła Podstawowa nr 1

im. Adama Mickiewicza w Rzeszowie

czwartek 26.03.2020r.

Czwartek 26.03.2020r.
Temat : „Potrafimy segregować śmieci”
1. Pooglądajcie z rodzicami krótką bajkę ekologiczną. Później zastanówcie się razem i spróbujcie odpowiedzieć na pytania : W którym domu żyło się lepiej?, Co znaczy słowo ekologia? Jak ja mogę pomóc przyrodzie?

Wejdź na : Ekologiczny dom – bajka edukacyjna
https://youtu.be/PYd88-RyaLs

2. Teraz czas na trochę ruchu przy muzyce J
Słuchaj, oglądaj i ćwicz !

Wejdź na: Skaczemy, biegamy – wygibasy z naszej klasy
https://youtu.be/OZTYeTEZ2wA
3. Naucz się słów piosenki i śpiewaj i tańcz do piosenki
„My jesteśmy żabki” w wykonaniu zespołu „Śpiewające Brzdące”
https://youtu.be/bSvnVcfC3-s

Tekst piosenki:
1.My jesteśmy żabki
Mamy cztery łapki
Skaczemy po trawie
Bocian nas nie złapie

Ref. Hop 3x. skaczą żabki w bok
Hop 3x. skaczą żabki w przód
Hop 3x. skaczą żabki w tył
Hop. 3x. skaczą ile sił.

2.My jesteśmy żabki
Po to mamy łapki
By popływać w stawie
I skakać po trawie.
4. Ćwiczenia usprawniające wargi:
a) Zabawa „ Całuski” – posyłamy „całuski” do swojego odbicia w lustrze, do mamy, taty itd.
b) Zabawa ,, Konik” – naśladujemy odgłosy wydawane przez konia, np. kląskanie, parskanie.
c) Zabawa „Małpka” – „wypychamy” językiem dolną wargę.

środa 25.03.2020r.

Środa 25.03.2020r

Temat: ,,Wiemy, jak dbać o świat wokół nas”

1. Ćwiczmy razem

a) ,,Powitanie”. Swobodny bieg dziecka po pokoju. Kiedy rodzic podniesie rękę , machają do siebie na nawzajem. Kiedy klaśnie w dłonie – dziecko zastyga w bezruchu.
b) ,,Wysokie, niskie”. Dziecko maszeruje . Na hasło ,,Wysokie drzewa” – chodzi na palcach. Na hasło ,,Niskie krzaczki” – chodzi w przysiadzie.
c) ,,Obserwator przyrody” . Dziecko podskakuje raz na jednej, raz na drugiej nodze. Na hasło rodzica:,, Obserwujemy przyrodę”, dziecko rozgląda się dookoła.
d) ,,Szumiący las”. Dziecko spaceruje po pokoju. Na słowa: ,,Szumi las”- staje w rozkroku unosi ramiona i kołysze nimi, naśladując szum lasu: sszszszszsz...
2. Praca plastyczna ,,Ekologiczne instrumenty” – do dowolnego pojemnika ( po jogurcie ,serku) należy wsypać trochę ryżu, grochu lub fasoli. Przykryć otwór folią spożywczą ,aluminiową lub papierem i umocować za pomocą gumki recepturki. Pojemnik można dowolnie ozdobić . I mamy gotowy instrument – grzechotkę.
3. Zabawa badawcza ,,Co się stanie z woda?”. Można przeprowadzić z dzieckiem doświadczenie. Przygotowujemy dwa słoiki z wodą. Jeden przykrywamy czarną a drugi przezroczystą folią i mocujemy ją za pomocą gumki recepturki. Słoiki stawiamy w słonecznym miejscu i co jakiś czas obserwujemy co się dzieje z wodą. Podsumowanie doświadczenia: słońce rozgrzewa wodę, dodatkowo czarna folia wzmacnia efekt, bo pobiera więcej energii słonecznej, dlatego woda pod nią jest cieplejsza. Jeżeli miejsce jest bardzo nasłonecznione na ściankach mogą pojawić się kropelki, ponieważ woda zaczyna parować.