Środa 25.03.2020r

Temat: ,,Wiemy, jak dbać o świat wokół nas”

1. Ćwiczmy razem

a) ,,Powitanie”. Swobodny bieg dziecka po pokoju. Kiedy rodzic podniesie rękę , machają do siebie na nawzajem. Kiedy klaśnie w dłonie – dziecko zastyga w bezruchu.
b) ,,Wysokie, niskie”. Dziecko maszeruje . Na hasło ,,Wysokie drzewa” – chodzi na palcach. Na hasło ,,Niskie krzaczki” – chodzi w przysiadzie.
c) ,,Obserwator przyrody” . Dziecko podskakuje raz na jednej, raz na drugiej nodze. Na hasło rodzica:,, Obserwujemy przyrodę”, dziecko rozgląda się dookoła.
d) ,,Szumiący las”. Dziecko spaceruje po pokoju. Na słowa: ,,Szumi las”- staje w rozkroku unosi ramiona i kołysze nimi, naśladując szum lasu: sszszszszsz...
2. Praca plastyczna ,,Ekologiczne instrumenty” – do dowolnego pojemnika ( po jogurcie ,serku) należy wsypać trochę ryżu, grochu lub fasoli. Przykryć otwór folią spożywczą ,aluminiową lub papierem i umocować za pomocą gumki recepturki. Pojemnik można dowolnie ozdobić . I mamy gotowy instrument – grzechotkę.
3. Zabawa badawcza ,,Co się stanie z woda?”. Można przeprowadzić z dzieckiem doświadczenie. Przygotowujemy dwa słoiki z wodą. Jeden przykrywamy czarną a drugi przezroczystą folią i mocujemy ją za pomocą gumki recepturki. Słoiki stawiamy w słonecznym miejscu i co jakiś czas obserwujemy co się dzieje z wodą. Podsumowanie doświadczenia: słońce rozgrzewa wodę, dodatkowo czarna folia wzmacnia efekt, bo pobiera więcej energii słonecznej, dlatego woda pod nią jest cieplejsza. Jeżeli miejsce jest bardzo nasłonecznione na ściankach mogą pojawić się kropelki, ponieważ woda zaczyna parować.