Szkoła Podstawowa nr 1
im. Adama Mickiewicza w Rzeszowie
Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Czas trwania |
Aktywność dzieci |
7:00 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola:
|
|
|
8.00 - 8.30 (30 min.) |
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela: Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działania twórcze - rozwijające umiejętności manualne dzieci - indywidualne lub zespołowe. Zabawy organizowane przez nauczyciela integrujące grupę, rozwijające ciekawość, aktywność i samodzielność dzieci. Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci. Ćwiczenia poranne. |
8.30 - 9.00 (30 min.) |
Czynności porządkowe, śniadanie, samoobsługowe: Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności w ramach pełnionych dyżurów, itp.).Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych. Śniadanie: - Wdrażanie zasad zdrowego żywienia, itp. |
9.00 - 10.00 (60 min.) |
Zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego; Zajęcia dydaktyczne wynikające z przyjętego planu pracy, realizowanego w oparciu o nową podstawę programową wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole. |
10.00 - 11.00 (60 min.) |
Spacery ,zabawy na placu zabaw; Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności w sali, ogrodzie na boisku, w parku itp. Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe. Zajęcia organizowane na placu zabaw - obserwacje przyrodnicze, prace: gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze itd. |
11.00 - 11.30 (30 min) |
Czynności porządkowe, obiad, czynności samoobsługowe: Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności w ramach pełnionych dyżurów, itp.). Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych. Obiad: pierwsze danie: - Wdrażanie zasad zdrowego żywienia. |
11.30 - 12.00 (30 min.) |
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela: Zabawy integracyjne, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. |
12.00 - 13.00 (60 min) |
Czynności organizacyjne: Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, praca wyrównawcza, indywidualna. Słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych. |
13.00 - 13.30 |
Czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych. Obiad- drugie danie |
13.30 - 14.15 |
|
14.15 - 14.30 |
Podwieczorek: Wdrażanie zasad zdrowego żywienia, itp. Zwracanie uwagi na prawidłową postawę dziecka podczas spożywania posiłków. |
14.30 - 16.00 |
Zajęcia popołudniowe: Prowadzenie różnych form wypoczynku, relaksacja. Zajęcia wpływające na rozwój sfery intelektualno-poznawczej i korygujące wady postawy.
|
16.00 - 17.00 |
Rozchodzenie się dzieci do domu: Zabawy w kącikach tematycznych, zabawy ogólnorozwojowe (konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze itp.) gry dydaktyczne, swobodne działania twórcze - rozwijające umiejętności manualne dzieci - indywidualne lub zespołowe. Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci |