Gr.0A Poniedzialek 12.04.2021 r.
Poniedziałek 12.04.2021r.
Temat: ,,Ważna praca rolnika”
1 ,,Ze wsi do miasta”. Pomoce: chleb, masło, jogurt, ser, dowolne owoce i warzywa, makaron, puchowy jasiek, puchowa kurtka ( mogą być zdjęcia ). Dziecko podaje nazwę zgromadzonych produktów, określa skąd pochodzą, do czego służą, , oraz co maja ze sobą wspólnego. Następnie prosimy aby określiło pierwsza i ostatnia głoskę w ich nazwach (np. ,,masło” - ,,m” ,,o”).
2. ,,Dawniej i dziś” – rozmowa na podstawie ilustracji.
a) ,Pomocnicy rolnika” – tniemy obrazki ( zał. 1) na 5-6 części. Dziecko składa je w całość, przykleja na kartce, koloruje.
b) ,,Dawniej i dziś” - Układamy na stoliku ułożone przez dziecka puzzle, oraz wycięte ilustracje i obrazki ( z zał. 2 i zał. 3) . Wspólnie podajemy nazwy oraz określamy ich przeznaczenie. Mówimy, ze sa to maszyny i urządzenia, które pomagają rolnikowi w jego ciężkiej pracy. Następnie dziecko dobiera obrazki parami: praca wykonywana nowocześnie i dawniej, stara się odpowiedzieć na pytanie: Kiedy rolnikowi pracuje i się łatwiej i dlaczego.
3. Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenie narządów mowy; Dziecko: - „Mruczenie” – mruczy na wydechu
- „Traktor w warsztacie” – ćwiczenia rozluźniające. Masuje sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą (www...), pod dolną wargą (zzz...), opukiwanie klatki piersiowej (żżż...).
- „Wesołe krowy” – ćwiczenia oddechowe i warg. Nabiera powietrze i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę ,,mu” na wydechu. Może przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.
- „Traktory” – ćwiczenia języka. Czubkiem języka dotyka górnego podniebienia, wprawiając je w drgania – naśladuje odgłos wydawany przez traktor.
- „Przy wodopoju – krowy piją wodę” – ćwiczenia języka. Wysuwa język szeroki i na przemian wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unosi lekko brzegi języka do zębów.
4. Karta pracy cz.3, str.41 – rysowanie szlaczka, wskazywanie elementów niepasujących do obrazka;
5. Zabawa w rymowanki
,,Janek” sł. .i muz. M. Tomaszewska
Dziadek Janek, gdy się zbudzi Podkleja, maluje stuka; I wcale mu się nie nudzi, Wciąż zajęcia sobie szuka.
Ale czasem lubi usiąść Z filiżanką czarnej kawy, Opowiada o wszechświecie, Który bardzo jest ciekawy.
Rodzic recytuje tekst, dziecko powtarza uderzając rytmicznie dłońmi na zmianę o podłogę i o kolana. Następnie czytamy dziecku tekst bardzo wolno, akcentując rymujące się słowa tak, aby mogło ono odnaleźć rym. Prosimy aby podało rymy do slow: kawa, ciekawy, maluje. Zamieniamy się rolami i rodzic podaje rymy do slow podanych przez dziecko.
Obejrzyjcie filmik edukacyjny ,,Prace w polu, na wsi, maszyny i narzędzia rolnicze”
6. ,,Na wsi” – konstruowanie gry planszowej (praca zespołowa – cala rodzinka)
Rysujemy na kartce drogę, dzielimy ja na pola wyznaczamy linie startu i mety. Następnie wymyślamy i oznaczamy premie, pułapki i zasady gry. Wesołej zabawy.