piątek 03.04.2020r
Temat: „Odkrywamy tajemnice przyrody”

 

1. „A” – jak... - Na początek przypomnijmy sobie jak brzmią i jak wyglądają samogłoski. Utrwalaj je razem z Sową Mądrą Głową z filmiku edukacyjnego:
https://youtu.be/4Qm9YgDemhQ
Spróbuj teraz podać inne wyrazy rozpoczynające się od samogłosek. Podane wyrazy podziel rytmicznie na sylaby, policz ile jest sylab w każdym wyrazie.

2. Odkrywamy tajemnice przyrody
a) W świecie zwierząt – zobaczcie krótki filmik edukacyjny pt: „Wywiad z bocianem”
https://youtu.be/PMUUm7Xx-Fw
Zastanówcie się i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie : „Co dzieje się z ptakami, gdy wyklują się z jajek? (rosną, uczą się latać, dorastają, zakładają swoje rodziny i gniazda, wysiadują pisklęta, opiekują się potomstwem).

b) W świecie roślin – a teraz podglądniemy co dzieje się z zasianymi nasionami – oglądajcie filmik pt: „Jak rosną rośliny?”https://youtu.be/JGNkJp3hqmA   Jeżeli zasadziliście w domu jakąś roślinkę – fasola, rzeżucha, cebulka lub inne obserwujcie je systematycznie – teraz też wiecie czego potrzeba roślince do tego, aby wyrosła. 
3. „Wiosenna gimnastyka”
a) Kwiaty rosną – dzieci naśladują kwiaty: przysiad podparty – kwiaty zwiędły; powolny wyprost do wspięcia na palce – kwiaty rosną po deszczu.
b) Ptaki w gniazdach – dzieci siadają na podłodze na małej poduszce (gniazdo), na sygnał rodzica biegają w różnych kierunkach, naśladując lot ptaków; na hasło „Ptaki do gniazd”, dzieci wracają, okrążają gniazda i siadają w nich.
c) Slalom miedzy kwiatami – rodzic ustawia w rzędzie przedmioty (np. rolki papieru toaletowego, zgniecione kulki z gazety, wycięte kwiaty z papieru itp.), określa miejsce startu oraz mety. Dziecko poruszając się slalomem wykonuje różne zadania: podskakuje na jednej nodze, przechodzi na czworakach, skacze obunóż, skacze jak żabka itp.
d) Wiosenny czarodziej – rodzic za pomocą różdżki (np. gałązka, piórko) zmienia dziecko w wybrane zwierzątko, a dziecko naśladuje zachowanie danego zwierzątka, wydaje charakterystyczne dźwięki.

4. Wiosenny album – na podstawie wiadomości zdobytych z całego tygodnia spróbujcie razem z rodzicami wykonać album, który będzie zawierał ilustracje przez Was wykonane przedstawiające oznaki wiosny (świat roślin i zwierząt). Powstałe prace zszyj tak, aby były w formie książeczki do oglądania. Wiosna to bardzo radosna pora roku, wiec myślę, że Wasze książeczki również będą kolorowe i piękne. 