Wtorek 14.04.2020r.
Temat: „Różne aktywności”


1. Rytmiczna rozgrzewka – ćwicz i poruszaj się rytmicznie do muzyki. Wykorzystaj całą przestrzeń pokoju. Zadania możesz powtarzać jak tylko będziesz miał ochotę.
Film: Rytmiczna rozgrzewka w podskokach
https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo


2. Zabawy z literami – na początek posłuchaj rymowanki o literach. Przypomnij sobie, które z nich pamiętasz i możesz nazwać.
Film: Śpiewające Brzdące „Alfabet” – rymowanka dla najmłodszych
https://youtu.be/bc2fcIA11QI


a) możemy ułożyć kształty wybranych liter wykorzystując np. guziki, klocki, spinacze do bielizny, sznurek, zakrętki po butelkach. Można też wybrane literki wykleić z plasteliny. Ciekawym pomysłem jest też rozsypanie niedużej ilości mąki na tackę, a dziecko może rysować palcem kształt literek.


b) Kolejna propozycja to wyszukiwanie wybranych literek w tekście i zakreślanie ich. Do tego ćwiczenia możemy wykorzystać np. gazetę. Pamiętajmy, aby przy każdej literce najpierw ją napisać lub pokazać dziecku.


c) Na koniec czas na trochę ruchu z wykorzystaniem właśnie gazety 

Filmik: Zabawa z gazetami
https://youtu.be/-v3t0Ks0dQk

 

3. Wiosenny spacer – rodzic opowiada, dziecko ilustruje ruchem opowiadanie oraz wypowiada dźwiękonaśladowcze wyrazy (umieszczone w nawiasach).

Dzieci wybrały się na wiosenny spacer, aby odszukać wiosnę – marsz (tup, tup...)
Na drzewach słychać było śpiew ptaków – machanie rękami (tirli, tirli)
Niedaleko na łące stały bociany – stanie na jednej nodze (kle, kle)
Na pierwszych wiosennych kwiatach uwijały się pszczoły – szybkie machanie dłońmi przyciśniętymi do boków (bzz, bzz)
Cały świat był radosny – szerokie uśmiechy
Tylko wrona niewiadomo dlaczego narzeka – machanie rękami (kra, kra)
Po wiosennym spacerku dzieci wróciły do domu – marsz (tup, tup)
W domu czekał na nie pyszny obiad – głaskanie po brzuszku (mniam, mniam)

 

4. Ćwiczymy nasze języki oraz pamięć – rodzic czyta dziecku wierszyk, dziecko powtarza, utrwala tekst, a następnie recytuje z pamięci. Rodzic zwraca uwagę, aby dziecko poprawnie i wyraźnie wymawiało tekst wiersza. Dziecko może recytować wiersz na różne sposoby np. cicho, głośno, dzieląc go rytmicznie na sylaby, mówiąc „jak robot” itp.


“Żuczek”
Jedna żabka z drugą żabką napotkały żuka,
stał na drodze, gorzko płakał
swojej mamy szukał.
Pocieszały żabki żuka:
- Twoja mama w lesie,
widziałyśmy,
szła z koszykiem- jagód ci przyniesie


Ciekawostki o żukach (rodzic może pokazać ilustrację żuka )
Żuk leśny to sprzymierzeniec leśników. Jest to pięknie metalicznie połyskujący chrząszcz o kolorze granatowym. Je butwiejące liście, igliwie, mech i korę drzew, dlatego można go śmiało uznać za leśnego sanitariusza. Zwyczajem żuka jest zakopywanie nadmiaru pokarmu w podziemnych tunelach – tworzenie zapasów dla siebie i larw. Takie zachowanie pozwala nie tylko utrzymać las w czystości, ale także poprawia jakość i strukturę gleby. Martwe cząstki bowiem ją użyźniają, a tunele spulchniają.