Czwartek 16.04.2020r.
Temat: Zwiedzamy miasteczko robotów”

 

1. „ Poszukiwacze figur” – utrwalamy nazwy figur geometrycznych. Dzieci słuchają piosenki, powtarzają nazwy figur oraz zawracają uwagę, w jakich przedmiotach możemy je odszukać.

Piosenka o figurach geometrycznych
https://youtu.be/Lv-1s65cgJM
Po skończeniu dziecko szuka przedmiotów o podanych kształtach w swoim otoczeniu. Następnie samodzielnie rysuje figury: koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt. Na koniec do figur dorysowuje elementy, tak aby powstały jakieś przedmioty.

 

2. Zabawy matematyczne


• „Mały, większy, największy”. Do wykonania tego zadania rodzić przygotowuje np. koła o różnej wielkości. Koła są w różnych kolorach. Dziecko układa je w rzędzie od najmniejszego do największego. Rodzic może kontynuować zabawę zadając pytania: policz ile jest wszystkich kół? Sprawdź czy licząc zarówno od lewej strony jak i od prawej będzie taka sama ilość kół? Które z kolei jest koło żółte licząc od lewej strony? Lub odwrotne pytanie: licząc do lewej strony, powiedz w jakim kolorze jest koło trzecie?


• Możemy poćwiczyć jeszcze znaczenia : niski, wyższy, najwyższy - przygotować 3 prostokąty i ułożyć tak, aby imitowały blok mieszkalny – wtedy dziecku łatwiej będzie sobie to wyobrazić. Tak samo ze znaczeniami: krótki, dłuższy, najdłuższy – przygotować 3 paski papieru.


• „Przeciwieństwa”. Aby wyjaśnić znaczenie tego słowa dzieciom posłużymy się krótkim filmikiem edukacyjnym: Przeciwieństwa czyli wyrazy przeciwstawne  https://youtu.be/9eZGeVdTuv4           Po obejrzeniu filmiku spróbujcie odnaleźć pary rzeczy, które będą miały przeciwne znaczenie.


3. Miasteczko robotów – zabawa plastyczno – konstrukcyjna. Rodzic przygotowuje dostępne w domu materiały: kolorowy i biały blok, klej, nożyczki, kredki, plastelina, twarda podkładka. Zadaniem dziecka jest wykonać miasteczko robotów w formie makiety. Dziecko wykonuje postać robota z papieru lub z plasteliny oraz pozostałe elementy miasteczka: dom, blok, kino, plac zabaw, sklep itp. Gdy elementy będą już gotowe planuje rozmieszczenie ich na makiecie (twarda kartka, tekturka) i przykleja.

 

4. Pooglądaj co przydarzyło się zaprzyjaźnionym nam Domisiom.
Film pt: „Robot Bazylego”.
https://vod.tvp.pl/video/domisie,robot-bazylego,47333

Po obejrzeniu filmu rodzic zadaje pytania dzieciom: co chciał skonstruować Bazyli?, do czego miał służyć robot Bazylego?, co robił Bazyli, gdy Eryk przebrał się za robota?, co się zdarzyło w opowiadaniu Amelki o Niechcemisiach?. Na koniec można porozmawiać z dziećmi o konieczności wykonywania swoich obowiązków.