Piątek 17.04.2020r. Temat; ,,Przygody robotów ”


1. ,, Taniec robotów” - zabawy przy muzyce. Posłuchajcie piosenki. Zaśpiewajcie razem z Szalonym robotem oraz dodajcie do tej muzyki wymyślone przez siebie kroki, gesty. Milej zabawy. Czekamy na filmiki. Wujek Ogórek – Szalony Robot – Bajki Wujka Ogórka

https://www.youtube.com/watch?v=jQlGjCmbpoU

 

2. ,,W mieście robotów”. Dziecko trzymając swojego robota słucha opowiadania K. Rozpedek, czytanego przez rodzica. Po jego wysłuchaniu zadajemy dziecku pytania: Jak poruszają się roboty?; Czego potrzebowały , aby ruszać się sprawniej?; Czy istnieją na naszej planecie miasta robotów?; Co znajdowało się w mieście po jego odbudowie?. Następnie proponujemy, aby narysowało ilustracje do wybranego fragmentu opowiadania.                                            Opowiadanie ,,W mieście robotów”.                                                                                                     W dalekiej krainie, za siedmioma górami, za ośmioma morzami znajdowało się miasto robotów. Miasto pełne było przeróżnych robotów, które żyły w nim już od bardzo dawna. Wszystkie roboty, aby mogły prawidłowo i sprawnie się poruszać, potrzebowały smaru. Roboty żyły w zgodzie, szanowały się i pomagały sobie w potrzebie. Nikomu niczego nie brakowało. Roboty potrafiły poradzić sobie z każdym problemem. Pewnego dnia ten lad został zburzony przez stworzenia nazywane przez roboty magnesami. Przyciągały one wszystko, co spotkały na swojej drodze, niszcząc przy tym miasto robotów. Roboty były zrozpaczone, ale postanowiły, ze same wszystko odbudują. Mimo smutku i żalu zorganizowały zebranie, na którym obmyśliły plan odbudowy krainy. Roboty zaplanowały wszystko od początku. Odbudowały pocztę, kino, aptekę, dworzec, sklepy i restauracje. Na obrzeżach miasta roboty zbudowały swoje domki. Dzięki pracowitości i wytrwałości udało im się odbudować miasto. Zbudowały również centrum dowodzenia miastem, dzięki któremu mogły obserwować, czy nie zbliża się do niego zagrożenie, aby już nigdy więcej nie dopuścić do ataku Magnesów. Roboty postanowiły także wykonać osłonę antymagnesowa, jednak nie wiedziały, który materiał nadawałby się do tego najlepiej. Testowały wszystko, dopóki nie odnalazły idealnego tworzywa które uchroni je przed magnesami. Od tej pory roboty żyły w spokoju.

 

3. ,,Przyciąganie, odpychanie” – zabawa badawcza. Pytamy dziecko, z jakiego materiału mogły być zbudowane roboty i ich miasto, skoro przyciągał je magnes, a z jakiego materiału powinna zostać wykonana tarcza antymagnesowa. Następnie dajemy mu magnes i prosimy, aby sprawdziło jak magnes reaguje na rożne materiały. Dziecko przykłada je do czego chce i sprawdza czy magnes przyciąga dany przedmiot, czy odpycha, czy w ogóle nie reaguje. Dziecko dzieli się swoimi spostrzeżeniami – może również narysować na kartce ( podzielona na dwie części) co przyciąga a czego nie. Wspólnie wyciągamy wniosek: magnes przyciąga przedmioty z metalu – czyli roboty i ich miasto były metalowe. A tarcza antymagnesowa może być zbudowana z plastiku, papieru, czy drewna. Do utrwalenia wiadomości można wykorzystać bajeczkę z serii ,,Bajki na dobranoc”. Wybieramy ,,Blaze i mega maszyny. Siła przyciągania”.

https://miastodzieci.pl/bajki/ blaze-i-megamaszyny -sila-przyciagania/

 

4. ,,Labirynt” – kształcenie zmysłu słuchu i dotyku.
Prosimy dziecko aby zamknęło oczy i wyobraziło sobie, ze znajduje się w labiryncie i próbuje znaleźć wyjście, chodząc po krętych korytarzach. Następnie, wykorzystując rożne przedmioty np.; sznurek, kocyk, stołeczek, układamy tor przeszkód, który będzie labiryntem. Dziecko musi go przejść z zamkniętymi oczami ( np. zawiązujemy oczy chusteczka, lub naciągamy czapkę na oczy). Rodzic jako ,,nawigator” wskazuje drogę używając zwrotów: idź do przodu, skręć w lewo, w prawo, przed toba jest stołeczek – musisz na nim usiąść (itp.).