Piątek 24.04.2020r.
Temat: „Eksperymenty to super zabawa”

1. „Nietypowe butelki” – praca techniczna. Rodzice zachęcają dzieci do wykonania niepowtarzalnej ozdoby. Wsypujemy do naczynia sól, dzieci mieszają sól mazakiem, a kiedy będzie miała intensywny kolor, wsypują ją do butelki, używając lejka. Następnie dzieci mieszają kolejna porcję z innym kolorem. Kiedy cała butelka zostanie wypełniona solą , można ją wykorzystać jako wazon.
Zamiast soli możemy użyć innych materiałów np. makaron, ziarna: pestki dyni, słonecznika, ziele angielskie, groch, fasola, kasza itp. Dziecko według własnego pomysłu wypełnia butelkę różnym materiałem, tworząc ciekawe kompozycje.

Poniżej znajduje się link z innymi pomysłami na ciekawą i twórczą zabawę 
Filmik: Zabawy dla dzieci rozwijające małą motorykę
https://youtu.be/J3WqxZfgxvw
2. „Ile brakuje, ile muszę dodać” - zabawa matematyczna. Dziecko gromadzi liczmany (klocki, guziki). Rodzic proponuje różne zadania, a dzieci przeliczają i podają właściwe rozwiązanie:
- chcę mieć 10. Mam 4. Ile mi brakuje?
- chcę mieć 7. Mam 3. Ile mi brakuje?
- chcę mieć 5. Mam 10. Ile muszę zabrać?
- chcę mieć 6. Mam 8. Ile muszę zabrać?
Można rozwiązywać również inne zadania:
- mam 4 jabłka. Jeśli dokupię 4 to ile będę mieć?
-miałem 10 talerzy. 2 rozbiły się, ile zostało?
- tata dostał 2 ciastka, mama dostała 3, dziecko 1. Ile razem jest ciastek? Itp.
Dodatkowym zadaniem w zakresie matematyki mogą być zabawy z wykorzystaniem wagi. Dziecko waży różne dostępne w domu przedmioty na wadze łazienkowej, kuchennej lub szalkowej, porównuje ciężar przedmiotów.

3. „Kolorowe doświadczenia”- zabawy badawcze. Rodzic przygotowuje farby plakatowe. Dzieci mieszają kolory: czerwony i żółty, niebieski i żółty, czerwony i niebieski. Dzieci sprawdzają jakie powstały nowe kolory. Następnie mogą bawić się dalej w łączenie innych kolorów.
Druga zabawa „Mydlane bańki” . Do naczynia wlewamy do połowy wodę, mieszamy mydło lub wlewamy płyn. Dzieci robią bańki. Następnie dzieci mogą sprawdzić co się wydarzy , kiedy będzie dmuchać przez słomkę zanurzoną w płynie.

4. „ Co przyciąga magnes?” – eksperyment z magnesem. Do tego zadanie będzie potrzebny magnes np. na lodówkę. Dziecko opowiada co wie o magnesie , resztę dopowiada rodzic ( co to jest magnes, jakie ma właściwości). Następnie zadaniem dziecka jest zbadanie co przyciąga magnes .

Na koniec propozycja zabawy z magnesami
Film: Magnesowy Labirynt, zabawa z magnesami

https://youtu.be/rJBRZbLcXtQ