Środa 29.04.2020r. Temat ,,O czym marzą książki?”

1. ,,Skarga książki”. Po wysłuchaniu wiersza J. Huszczy pytamy dziecko o co mogłaby nas prosić książka?. Wspólnie ustalamy zasady postępowania z książką : np. nie piszemy i rysujemy na kartkach; nie zaginamy rogów; nie wyrywamy kartek; nie czytamy przy jedzeniu i tym samym nie brudzimy jej .
Jestem książka z dużej szafy. Wszyscy mówią, żem ciekawa, więc mnie ciągle ktoś pożycza, lecz nie cieszy mnie ta sława. Papier miałam bielusieńki – ślady na nim Florka ręki! Pozaginał Jaś mi rogi, Julek na mnie kładł pierogi! Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie, trzymał mnie aż trzy tygodnie! Anka, Władka siostra mała, ta mi kartki dwie wyrwała! Cóż mi z tego, żem ciekawa, dłużej żyć tak nie potrafię! Nie będziecie mnie szanować, To się na klucz zamknę w szafie!.

 

2. Zabawa rytmiczna ,,Stoi na stacji lokomotywa”. Siedzimy na podłodze a ręku każdy trzyma dwa drewniane klocki. Rozpoczynamy zabawę : a) słuchamy wiersza J. Tuwima ,,Lokomotywa” w wykonaniu Piotra Fronczewskiego . https://www.youtube.com/watch?v=sp-hXpPD4BU                Od słów ,,Uff jak gorąco!” rozpoczynamy grę, stukając klockiem, na początku bardzo powoli, stopniowo przyspieszając. Dziecko naśladuje grę rodzica. Stopniowo zaczynamy zwalniać tempo uderzeń klockiem o klocek, aż do całkowitej ciszy. Jak nam to pięknie wyjdzie spróbujmy tak samo wystukać rytm do piosenki ,,Lokomotywa” https://www.youtube.com/watch?v=4DInwf9K7yM

 

3. ,,Książka – mój przyjaciel”. Czytamy krótki wierszyk J Skokowskiego
Wiem, że marzenie niejedno dzięki książkom się spełni. Odkrywają przede mną wiele pięknych tajemnic. I gdybym chciał najzwięźlej – czym jest książka – tłumaczyć, powiedziałbym najprościej: ,,Mądry, wierny przyjaciel”.

A następnie pytamy: Czy książka może być przyjacielem?, Jakie marzenia może spełniać? Jakie korzyści płyną ze spotkania z książką? ( poznajemy świat i tajemnice przyrody; poznajemy ciekawe historie; znajdujemy sposób na nudę; możemy się dobrze bawić). To teraz możecie stworzyć swoja mini książeczkę ( możemy użyć rożnej wielkości pudelek) https://ekodziecko.com/mini-ksiazeczka-czyli-pudeleczko-na-sekrety

 

4. Ćwiczenia spostrzegawczości: a) zaznaczenie na karcie 10 różnic na obrazku po prawej stronie (str.18), b) skreślenie tych ilustracji, które pokazują brak szacunku do książek ( str.18), c) wklej brakujące części zakładek (str.16). https://www.dla-dzieci.com.pl/lamiglowki /znajdz_roznice.html szukamy różnic ( do wydrukowania, możemy wybrać).