Piątek 05.06.2020r.
Temat: „Zakładamy zielnik”

1. Pachnąca łąka – dziecko wspólnie z rodzicem stara się wymienić jak najwięcej korzyści wynikających z funkcjonowania ekosystemu łąki (odpoczynek, pastwiska dla zwierząt wiejskich, miejsce zamieszkania licznych gatunków zwierząt – w tym owadów, miejsce rozwoju i wzrostu roślinności. Rodzic uczula dziecko, że nie wolno niszczyć roślin, gdyż są one potrzebne przyrodzie.
Aby poznać inne ciekawostki dotyczące łąki zobaczcie filmik :
Wędrówki Skrzata Borówki – łąka https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

2. Poznajemy rośliny - na łąkach rośnie wiele gatunków roślin zielnych. Najpopularniejsze i najbardziej charakterystyczne rośliny zielne polskich łąk to: trawy, zioła, koniczyna, kaczeńce, pierwiosnki, zawilce, sasanki, krokusy, jaskry, stokrotki, fiołki, chabry, złocienie, niezapominajki, dzwonki, mniszek lekarski, łubin, szczaw, groszek, babka.
Pooglądajcie wspólnie te rośliny łąkowe https://www.medianauka.pl/rosliny-lakowe

3. Zakładamy zielnik - zapraszam do zainteresowania dzieci odkrywaniem i poznawaniem przyrody. Podczas wspólnego spaceru z dzieckiem zbieramy różne rodzaje roślin (zioła, kwiaty, liście) – uczulamy dziecko, że zrywamy tylko po jednym listku – szanujemy rośliny, gdyż one są bardzo ważne dla ludzi i całej przyrody. Zapoznajemy dziecko z nazwami roślin, korzystamy z dostępnych materiałów: Internetu, książek. Zebrane rośliny wkładamy i suszymy w gazecie. Po wysuszeniu przyklejamy po jednej roślinie na kartkę, podpisujemy. Można wykonać pierwszą stronę tytułową, zszyć kartki i stworzyć album.