Środa 24.06.2020r.
Temat: „Na wyspach Bergamutach”


1. Jesteśmy na bezludnej wyspie – rodzic improwizuje opowieść, w której dzieci są podróżnikami i przemierzają morze płynąc na statku (rodzic opowiada co robi się podczas takiej wyprawy, co można jeść, jaka jest pogoda – dziecko ilustruje tę opowieść ruchem).

• List w butelce – dziecko słucha piosenki „Na wyspach Bergamutach na podstawie wiersza J. Brzechwy. Następnie dziecko wymienia jakie występowały w piosence zwierzęta. Dziecko zastanawia się , co można by jeszcze zobaczyć na wyspach Bergamutach, co nie zostało opisane w wierszu.
Piosenka „Na wyspach Bergamutach”
https://youtu.be/o_ECELn4O_s

• Do czego służy? – zabawa twórcza, inne zastosowanie przedmiotów codziennego użytku. Rodzic prosi , żeby dziecko zastanowiło się, do czego można wykorzystać przedmioty codziennego użytku np. szufelkę do śmieci, Duży garnek, rękawice kuchenną, szczoteczkę do zębów.
• Na opak – twórcza zabawa ruchowa. Rodzic przypomina, że na wyspach Bergamutach wszystko robi się na opak, kiedy ktoś mówi, że idzie do przodu, to się cofa, kiedy mówi wstań, to siada itp. Rodzic podaje jakieś zadania, a dziecko wykonuje je odwrotnie np. rodzic mówi dotknij swojego nosa, a dziecko może dotknąć każda inną część ciała oprócz nosa.
• Wyspiarska matematyka – rodzic informuje dziecko, ze mieszkańcy wyspy nie zapisują liczb, a do liczenia używają wyłącznie kamyczków. Rodzic prezentuje dziecku na kartce zapis liczbowy cyfr, a dziecko układa odpowiednią ilość z kamyczków lub innych liczmanów. Następnie rodzic może podawać przykłady zadań tekstowych do rozwiązania – dziecko dodaje lub odejmuje na liczmanach.

2. Krajobraz wysp Bergamuta – zabawa plastyczna. Dziecko zastanawia się jak może wyglądać krajobraz na wyspie, co robią zwierzęta, jak zachowują się ludzie, jakie rosną rośliny. Następnie rysują to wszystko co sobie wyobraziły na dużym arkuszu