Temat: ,,PISANKI, KRASZANKI”

1. Słuchanie wiersza „Pisanki” Doroty Gellner.
Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.

Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!

Rodzic zadaje pytania: Jak wyglądały pisanki? Gdzie one leżały? Dlaczego nie je się pisanek?

2. Dlaczego przed Wielkanocą malujemy jajka?
Rozmowa o tradycji związanej z malowaniem pisanek.

3. „Małe – duże jajo kurze” zabawa ruchowo naśladowcza.
Małe – duże (na słowo „małe” – ręce blisko siebie, na słowo „duże” – ręce rozłożone)
Jajo kurze,
Jajo kurze,
Jajo kurze.
Duże – małe, (na słowo „duże” – ręce rozłożone, na słowo „małe” – ręce blisko siebie)
Doskonałe, (klepanie się rękami po brzuchu)
Doskonałe,
Mniam. (klaśnięcie w dłonie)

4. Jajka małe i duże. Zabawa dydaktyczna (prezentacja w załączniku)
Rodzic rozmawia z dzieckiem: jak należy obchodzić się z jajkiem? czy wszystkie jajka są tej samej wielkości? czy wszystkie jajka mają delikatną skorupkę? czy znasz nazwy ptaków, które zniosły te jajka?