Temat: ,,WIELKANOCNY KOSZYCZEK”

1. Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenie, które wylosowałeś https://wordwall.net/pl/resource/1106357/%c4%87  cwiczenia-gimnastyczne

2. Rodzic przygotowuje figury geometryczne (wycięte z kolorowego papieru trójkąty, kwadraty, prostokąty, koła.) dziecko układa z nich koszyczek wielkanocny. Po wykonaniu zadania rodzic zadaje pytania: ile wykorzystałeś kół (trójkątów, kwadratów, prostokątów)?

3. Rodzic przedstawia dziecku ilustrację z koszyczkiem wielkanocnym. Zadaje dziecku pytania: co to jest święconka? Gdzie się chodzi ze święconką? Z kim powinno się iść? Jakie rzeczy wkłada się do koszyczka? Rodzic tłumaczy dziecku, co należy wkładać do koszyczka i dlaczego: jajka – nowe życie, baranek – symbol Pana Jezusa, owies – wiosna, wędlina – dostatek, chleb – żeby go nigdy nie zabrakło, babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.

4. Czy to są wielkanocne zwyczaje? Zaznacz właściwą odpowiedź https://wordwall.net/pl/resource/1180098

5. Znikająca skorupka – eksperyment z jajkiem.
Zanurzamy:
- jedno surowe jajko w szklance z octem,
- drugie surowe jajko w szklance z wodą.
Szklanki przykrywamy kartką papieru – pozostawiamy na noc.
Dzieci obserwują jajka, mogą dotykać jajka, aby przekonać się wyciągać wnioski i stwierdzać, co się stało np. że twarda skorupka zniknęła w szklance z octem.