Temat: Co robi astronom?
1. Zabawy ruchowe https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

2. Prawy do lewego” – zabawa dydaktyczna. Dziecko dostaje opaskę/gumkę na lewą rękę. Rodzic prosi dziecko aby prawą rękę dotknęło lewej ręki; prawą ręką dotknęło lewej nogi; lewą ręka dotknęło prawego ucha itd.

3. „Dzieci pana Astronoma” – słuchanie fragmentu wiersza Wandy Chotomskiej.
Dzieci pana Astronoma (fragment)

Przy ulicy Astronomów,
w jednym z bardzo wielu domów,
mieszkał sobie razem z żoną
roztargniony pan Astronom.
W domu nie widziało go się,
bo wciąż błądził po Kosmosie,
przez ogromne teleskopy,
których zresztą miał na kopy,
przez soczewki i lunety
badał gwiazdy i planety.
Kiedyś, kiedy przez teleskop
patrzył właśnie w dal niebieską,
kiedy w nos mu Księżyc świecił,
głos usłyszał: – Mamy dzieci!
Urodziła nam się naraz
bardzo miłych bliźniąt para!
Syn i córka – on i ona!
Jakie nadać im imiona?
Drogi mężu, pomyśl krzynę,
jak się ma nazywać synek?
– Teleskopek, droga żono –
– rzekł natychmiast pan Astronom.
– A córeczka? – Teleskopka!
Teleskopki, no i kropka!

Rozmowa na temat wiersza: Rodzic zadaje pytania: O kim opowiada wiersz? Przy jakiej
ulicy mieszkała rodzina? Co się w niej wydarzyło? Jakie imiona miały mieć urodzone bliźniaki ?Jak myślisz, dlaczego astronom chciał dzieciom dać takie imiona?

4. „Kim jest astronom?” – burza mózgów. Rodzic zadaje pytanie, dziecko odpowiada. Każda odpowiedź
jest dobra. Na koniec Rodzic odczytuje definicję z encyklopedii: Astronom to naukowiec,
który zajmuje się badaniem kosmosu.

5. „Dobierz w pary rymujące się wyrazy” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przedstawia pary
obrazków, których nazwy się rymują. Wspólnie je nazywają. Zadaniem dziecka jest dobrać w pary rymujące się nazwy. (w załączniku)

6. Jakie mamy planety w układzie słonecznym? – pomoc do nauki nazw https://youtu.be/yxVMhKt-cvI