Czwartek 15.04.2021
Temat: Co się dzieje na polu?
1. Rozwój wzrostu ziemniaka- omówienie na podstawie ilustracji (w załączniku).

2. Rolnik – nauka wiersza Z. Dmitrocy połączona z zabawą naśladowczą.
Rolnik rano rusza w pole (dziecko maszeruje)
Orać pługiem czarną rolę. (dziecko zatrzymuje się, kładzie ręce na ramionach mamy/taty/brata/siostry i maszerują w miejscu)
Sieje zboże i buraki, (dziecko stoi w kole, naśladuje sianie ziarenek)
Z których potem są przysmaki. (dziecko masuje się po brzuchu)

3. „Traktor” – praca techniczna. Potrzebne będą:
• 2 rolki po papierze toaletowym,
• 5 nakrętek plastikowych,
• kolorowy papier,
• farby i pędzel,
• klej – najlepiej doklejenia na gorąco
Dziecko maluje farbami rolki. Gdy rolki wyschną, trzeba naciąć jedną z nich w ten sposób, aby wsunąć w nią drugą rolkę pod kątem prostym (pionowa rolka jest kabiną kierowcy). Następnie należy przykleić do poziomej rolki koła i komin z nakrętek po butelkach. Z papieru kolorowego wycinamy okna i daszek, naklejamy je we właściwe miejsca na pionowej rolce.
4. Ziemniak w roli głównej: https://www.youtube.com/watch?v=7Bk5YVosidw
5. „Tak, czy nie zdecyduj się” – zabawa dydaktyczna.
Rodzić wymienia nazwy różnych produktów. Jeżeli są to produkty z ogrodu /warzywa/ dziecko klaszcze w dłonie rodzica trzy razy i mówią tak, tak, tak. Jeżeli nie są to produkty z ogrodu , dziecko klaszcze w swoje dłonie mówiąc nie, nie , nie.
Produkty: kasza, jabłko, marchewka, burak, ciastko , ananas, ogórek zielony, pomarańcza, pietruszka, cukierki, brokuł itp.