Przedszkole - zdalne nauczanie (piątek 23.10.2020 r. gr. A i B)
Piątek 23.102020r.
Temat: ,,Spacer po parku i lesie’
1. Zabawa z wierszem: inscenizacja utworu.
,,O zielonym jeżu” Helena Bechlerowa
Pod kasztanem w gęstej trawie
Usnął jeżyk po zabawie.
Właśnie zbudził się i ziewał,
Gdy coś nagle spadło z drzewa.
Za nim drugie, trzecie też…
Miało kolce, tak jak jeż.
Spojrzał jeżyk, w bok uskoczył,
Przerażony przetarł oczy.
– Patrzę, patrzę i nie wierzę:
Czy to jeże, czy nie jeże?
Nie wiedziałem dotąd sam,
Że zielonych braci mam.
Lecz ja w norce mam mieszkanie,
A gdzie one? Na kasztanie!
Jeż nie pytał więcej o nic,
zmykał, jakby go kto gonił.
Sapał, mruczał, głosem gniewnym:
– Nie chcę mieć zielonych krewnych!
Po przeczytaniu wiersza .zadajemy dziecku pytania: O kim opowiada wiersz? Co przytrafiło się jeżykowi? Kim były zielone „jeże”? Dlaczego jeż uważał, że kasztany to jego krewni? Robimy teatrzyk - najpierw rodzic czyta tekst a dziecko manipuluje sylweta jeża i kasztanami, potem następuje zamiana ( rodzic podpowiada dziecku kwestie). Wiersz do nauki na pamięć.
2. „Liście” – zabawa oddechowa. Przenoszenie liści za pomocą słomek. Zadaniem dziecka jest wciąganie powietrza przez słomkę i przeniesienie w ten sposób liści jednego talerzyka do drugiego.
3. „Jesienny obrazek” – zabawa sensoryczna. Potrzebne będą: czapeczki żołędzi, kasztanów, ziarna słonecznika, kukurydzy, jarzębinę itp. oraz plastelina i papierowe talerzyki. Dziecko wypełnia talerz plasteliną i układa na niej materiał przyrodniczy.
• materiał przyrodniczy (czapeczki żołędzi, kasztanów, ziarna słonecznika, kukurydzy, jarzębina itp.) oraz plastelina i papierowe talerzyk
4. „Jesienne krajobrazy” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych w czasie spaceru po okolicy. Dziecko dokładnie obserwuje otoczenie. Po powrocie ze spaceru dziecko opowiada co widziało.