Piątek 23.102020r.

 

Temat: ,,Spacer po parku i lesie’

 

1. Zabawa z wierszem: inscenizacja utworu.

 

,,O zielonym jeżu” Helena Bechlerowa

 

Pod kasztanem w gęstej trawie

Usnął jeżyk po zabawie.

Właśnie zbudził się i ziewał,

Gdy coś nagle spadło z drzewa.

Za nim drugie, trzecie też…

Miało kolce, tak jak jeż.

Spojrzał jeżyk, w bok uskoczył,

Przerażony przetarł oczy.

– Patrzę, patrzę i nie wierzę:

Czy to jeże, czy nie jeże?

Nie wiedziałem dotąd sam,

Że zielonych braci mam.

Lecz ja w norce mam mieszkanie,

A gdzie one? Na kasztanie!

Jeż nie pytał więcej o nic,

zmykał, jakby go kto gonił.

Sapał, mruczał, głosem gniewnym:

– Nie chcę mieć zielonych krewnych!

 

Po przeczytaniu wiersza .zadajemy dziecku pytania: O kim opowiada wiersz? Co przytrafiło się jeżykowi? Kim były zielone „jeże”? Dlaczego jeż uważał, że kasztany to jego krewni? Robimy teatrzyk - najpierw rodzic czyta tekst a dziecko manipuluje sylweta jeża i kasztanami, potem następuje zamiana ( rodzic podpowiada dziecku kwestie). Wiersz do nauki na pamięć.

 

2. „Liście” – zabawa oddechowa. Przenoszenie liści za pomocą słomek. Zadaniem dziecka jest wciąganie powietrza przez słomkę i przeniesienie w ten sposób liści jednego talerzyka do drugiego.

 

3. „Jesienny obrazek” – zabawa sensoryczna. Potrzebne będą: czapeczki żołędzi, kasztanów, ziarna słonecznika, kukurydzy, jarzębinę itp. oraz plastelina i papierowe talerzyki. Dziecko wypełnia talerz plasteliną i układa na niej materiał przyrodniczy.

• materiał przyrodniczy (czapeczki żołędzi, kasztanów, ziarna słonecznika, kukurydzy, jarzębina itp.) oraz plastelina i papierowe talerzyk

 

4. „Jesienne krajobrazy” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych w czasie spaceru po okolicy. Dziecko dokładnie obserwuje otoczenie. Po powrocie ze spaceru dziecko opowiada co widziało.