Przedszkole – zdalne nauczanie gr. A i B

 

Środa 28.10.20020r.

Temat: ,,Co kisimy?”

 

  1. ,,Czas na witaminy, kapustę kisimy – zabawa dydaktyczna. Pomoce: główka kapusty, kiszona kapusta, sok z kiszonej kapusty, marchewka, tarka do warzyw, ogórek kiszony

  1. Kiszone ogórki i kapusta – oglądanie, wąchanie, dotykanie i smakowanie. Dziecko próbuje kiszonej kapusty, ogórka i soku z nich, dzieli się wrażeniami,

  2. ,,Jak dawniej kiszono kapustę ?” – opowiadamy dziecku w jaki sposób dawniej to robiono (duża beczka, ubijanie stopami)

https://bonclok.pl/slaskie-tradycje/codziennosc/236-kiszenie- kapusty.html – kiszenie kapusty

  1. ,,Kisimy kapustę” – dziecko opisuje główkę kapusty ( duża, twarda, ciężka, składa się z liści). Wspólnie z dzieckiem przygotujmy jeden słoik: rodzic szatkuje kapustę a dziecko ściera na tarce marchewkę. Następnie samodzielnie wkłada do słoika warstwami warzywa, soli je i ubija drewniana palka, zakręca słoik. Codziennie obserwuje proces kiszenia kapusty

  1. ,,Skarby w słoiku” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie cyfry 2.

Przygotowujemy: 4 słoiki, 2 pomidory, 2 papryki, 2 buraki, 2 ogórki ( lub inne warzywa) 2 serwetki, kartoniki z cyfra 2, woreczek

Stawiamy przed dzieckiem 4 słoiki, w każdym jest 1 warzywo ( ogórek, pomidor, burak, papryka) – dziecko przelicza słoiki. Układamy 2 serwetki (lub duże talerze) i prosimy o ustawienie słoików w taki sposób, aby na każdej serwetce było ich tyle samo. Dziecko ustawia po 2 słoiki na każdej , przelicza je. Pozostałe warzywa mamy schowane w woreczku – dziecko po kolei za pomocą dotyku rozpoznaje je, wyciąga i dokłada do odpowiedniego słoika, przelicza. Pokazujemy dziecku cyfrę 2, objaśniamy jej kształt. Dziecko ,,podpisuje” słoiki , wybierając kartoniki z cyfra 2.

  1. Zabawa ruchowa ,,Czego masz dwa?” dziecko biega na palcach po pokoju. Na hasło: Czego masz dwa? staje naprzeciw rodzica i wymienia jakich części ciała rodzic ma po dwa ( oczy, uszy, kolana, łokcie , policzki, ramiona).

 

 

 

Przedszkole – zdalne nauczanie gr. A i B

 

Środa 28.10.20020r.

Temat: ,,Co kisimy?”

 

  1. ,,Czas na witaminy, kapustę kisimy – zabawa dydaktyczna. Pomoce: główka kapusty, kiszona kapusta, sok z kiszonej kapusty, marchewka, tarka do warzyw, ogórek kiszony

  1. Kiszone ogórki i kapusta – oglądanie, wąchanie, dotykanie i smakowanie. Dziecko próbuje kiszonej kapusty, ogórka i soku z nich, dzieli się wrażeniami,

  2. ,,Jak dawniej kiszono kapustę ?” – opowiadamy dziecku w jaki sposób dawniej to robiono (duża beczka, ubijanie stopami)

https://bonclok.pl/slaskie-tradycje/codziennosc/236-kiszenie- kapusty.html – kiszenie kapusty

  1. ,,Kisimy kapustę” – dziecko opisuje główkę kapusty ( duża, twarda, ciężka, składa się z liści). Wspólnie z dzieckiem przygotujmy jeden słoik: rodzic szatkuje kapustę a dziecko ściera na tarce marchewkę. Następnie samodzielnie wkłada do słoika warstwami warzywa, soli je i ubija drewniana palka, zakręca słoik. Codziennie obserwuje proces kiszenia kapusty

  1. ,,Skarby w słoiku” – zabawa dydaktyczna, wprowadzenie cyfry 2.

Przygotowujemy: 4 słoiki, 2 pomidory, 2 papryki, 2 buraki, 2 ogórki ( lub inne warzywa) 2 serwetki, kartoniki z cyfra 2, woreczek

Stawiamy przed dzieckiem 4 słoiki, w każdym jest 1 warzywo ( ogórek, pomidor, burak, papryka) – dziecko przelicza słoiki. Układamy 2 serwetki (lub duże talerze) i prosimy o ustawienie słoików w taki sposób, aby na każdej serwetce było ich tyle samo. Dziecko ustawia po 2 słoiki na każdej , przelicza je. Pozostałe warzywa mamy schowane w woreczku – dziecko po kolei za pomocą dotyku rozpoznaje je, wyciąga i dokłada do odpowiedniego słoika, przelicza. Pokazujemy dziecku cyfrę 2, objaśniamy jej kształt. Dziecko ,,podpisuje” słoiki , wybierając kartoniki z cyfra 2.

  1. Zabawa ruchowa ,,Czego masz dwa?” dziecko biega na palcach po pokoju. Na hasło: Czego masz dwa? staje naprzeciw rodzica i wymienia jakich części ciała rodzic ma po dwa ( oczy, uszy, kolana, łokcie , policzki, ramiona).