Przedszkole – zdalne nauczanie gr. A i B

Piątek 30.10.2020r.

Temat: ,, Robimy przetwory”

  1. ,,Jaki kolor ma czerwona kapusta?” Potrzebne nam będą : posiekana czerwona kapusta, woda, ręcznik kuchenny, ocet, soda, 3 słoiczki, łyżeczki. 
    Rodzic zalewa kapustę wrząca woda i odstawia na chwile, potem odsącza i stawia przed dzieckiem sok. Dziecko określa kolor soku z kapusty, wkłada ręcznik kuchenny i obserwuje na jaki kolor się zabarwi. Ustawiamy 3 słoiczki – dziecko do pierwszego wsypuje sodę ( miesza z woda do rozpuszczenia się sody), do 2 wlewa ocet, a do 3 – wodę. Następnie za pomocą łyżeczki do każdego wlewa sok z kapusty i obserwuje, co się stanie: dlaczego roztwór w słoikach zmienił kolor i kiedy to nastąpiło. Wyjaśniamy dziecku, ze ocet ma odczyn kwaśny – kolor soku zmienił się na czerwony, natomiast soda ma odczyn zasadowy – dlatego kolor niebieski ( zielony). Woda ma odczyn obojętny – dziecko wyjaśnia.

  2. ,,Wesołe witaminki” – ćwiczenia grafomotoryczne. Przygotujmy szablony kilku owoców i warzyw. Zadaniem dziecka będzie obrysowanie ich na kartonie i dorysowanie do każdego z nich rożnych śmiesznych części ciała: rak, nóg, oczu, uszu. A następnie ozdobienie ich dowolna technika.

  3. ,,Gdzie sa zagubione literki O,o; A,a; M,m; L,l ?. Przygotowujemy 4 dowolne teksty ( np. artykuły z gazety) – dziecko w każdym zaznacza podana literkę. Samogłoski podkreśla czerwonym kolorem a spółgłoski zaznacza na niebiesko. Ćwiczenie rozkładamy na kilka dni.

  4. Zbieramy jesienne skarby” – ćwiczenia ruchowe i ruchowo-słuchowe. Dziecko, śpiewając piosenkę, przedstawia ruchem, co robi Pani Jesień – spaceruje i zbiera jesienne skarby rozsypane na dywanie (kasztany, żołędzie, suche liście itp.). Gdy rozpocznie się refren i muzyka ucichnie, zatrzymuje się, kładzie zebrane przedmioty przed sobą i je przelicza. https://www.youtube.com/watch?v=niIeIeXN-ow