Gr.0A Poniedzialek 29.03.2021 r.

Poniedziałek 29.03.2021 r.
Temat ,, Przygotowania do Wielkanocy”

1. ,,Geometryczne porządki” – zabawa matematyczna. Pomoce: figury geometryczne ( kolo, prostokąt, kwadrat, trójkąt – o zróżnicowanej wielkości).
- ,,Figury” – rozwiązywanie zagadek. Dziecko słucha zagadki , podaje rozwiązanie jednocześnie wybierając właściwe figury a następnie wyszukuje w domu przedmioty o danym kształcie;

Cztery katy proste
i jeszcze do tego,
cztery równe boki,
Co to jest , kolego? (kwadrat)

Ma je auto, rower, motor,
hulajnoga ma je tez.
Jaka będzie to figura,
na pewno już wiesz. (kolo)

By zbudować te figurę,
weź patyczki trzy.
Polacz je końcami z sobą
i jej nazwę powiedz w mig. (trójkąt)

Dwa sa długie, a dwa krótkie,
w sumie cztery boki ma.
Cztery katy, wszystkie proste,
Czy wiesz jak się nazywa? (prostokąt)

- ,,Figury przeglądają się w lusterku”. Pomoce: lusterko, figury geometryczne
Dziecko kładzie jedna z figur na stole i przykładając lusterko, obserwuje zmiany. Prosimy, aby wzięło kwadrat i przyłożyło do lusterka tak, by wyglądał jak prostokąt; potem wzięło prostokąt i przyłożyło tak, by wyglądał jak kwadrat, a na koniec trójkąt, by wyglądał jak kwadrat.

2. Zabawa konstrukcyjna ,,Wesoły owal”. Pomoce: narysowany owal, kartka A4, nożyczki, kredki
Dziecko wycina owal a następnie z dłuższego boku kartki odcina trzy paski. Jeden z nich przecina na pol i składa wszystkie w harmonijkę. Dłuższe dokleja jako nogi, krótsze jako ręce. Na pozostałej części kartki rysuje i wycina buty i dłonie – dokleja do nóg i rak. Na koniec rysuje szczegóły twarzy, tak by powstał ,,Wesoły owal”.

3. ,,Przygotowania do Wielkanocy” – rozmawiamy z dzieckiem na temat przygotowań do zbliżających się świąt – sprzątanie, malowanie jajek, pieczenie ciast, gotowanie; ustalamy w których czynnościach może pomoc rodzicom. Wiersz do nauki ( dzieciom, które samodzielnie czytają drukujemy).

,Już Wielkanoc”

Święta, Święta Wielkanocne
Jak wesoło, jak radośnie.

Już słoneczko mocno grzeje
Miły wiatr wokoło wieje.

Rośnie trawa na trawniku
Żółty żonkil w wazoniku.

Na podwórku słychać dzieci
Ach, jak dobrze, że już kwiecień.

A w koszyczku, na święcone
Jajka równo ułożone.

Śliczne, pięknie malowane
Różne wzory wymyślone.

Jest baranek z chorągiewką
Żółty kurczaczek ze wstążeczką.

I barwinek jest zielony
W świeże kwiatki ustrojony

4. Praca z książką:

-Karta pracy cz.3, str.51 – rysowanie po śladzie i w odbiciu lustrzanym, czytanie, wskazywanie elementów związanych z Wielkanocą,
-Liczenie str. 57 – porównywanie wysokości, przeliczanie, kreślenie cyfr

5. ,,Jajko” – masażyk. Rodzic mówi wierszyk jednocześnie rysując po obu stronach pleców, następnie zamieniamy się rolami. Do zabawy możemy zaprosić cala rodzinkę – siedzimy wtedy jedno za drugim.

,,Jajko” - Beata Gawrońska

Idzie jajko pod gore, ( kroczymy palcami po plecach dziecka z dołu do góry)
Zawadziło o chmurę. ( delikatnie łapiemy opuszkami palców jego uszy)
Na dół się stoczyło, ( po obu stronach pleców rysujemy pętelki z góry na dół)
Cale się rozbiło. ( obiema rekami rysujemy kola na dole pleców)

Przedszkole - zdalne nauczanie wtorek 27.10.2020r.

wtorek 27.10.2020r.
Temat: ,,Co mrozimy?”

1. ,,Gdzie jest zimniej: w lodowce czy w zamrażalce ?” Rozmawiamy na ten temat z dzieckiem, sprawdzamy teorie za pomocą doświadczenia . Dziecko napełnia dwie identyczne buteleczki woda , zakręca je i jedna wkłada do lodówki a druga do zamrażarki. Po kilku godzinach omawiamy doświadczenie – stawiamy obie butelki obok siebie. Dziecko obserwuje, dotyka, wnioskuje. Woda z lodówki jest zimna, ale nie zamarzła. W butelce trzymanej w zamrażalniku woda zamarzła, powstała bryla lodu, butelka zrobiła się większa.

2. ,,Co się kryje w zamrażalce?” Zapoznajemy dzieci ze sposobem przechowywania warzyw i owoców – mrożeniem. Pokazujemy rożne mrożonki ( truskawki, szpinak), dziecko za pomocą dotyku próbuje je opisać . Wyjaśniamy dlaczego przechowuje się je w takich miejscach.

3. Improwizacja ruchowa ,,Wstążki na wietrze”. Pomoce: wstążki przywiązane do drewnianych łyżek, muzyka klasyczna. Dziecko porusz się po pokoju przy dźwiękach muzyki, trzymając w dłoni wstążki. Słucha muzyki i odpowiednio reaguje: zwalnia, przyspiesza, przy wysokich dźwiękach tańczy na palcach a przy niskich – pochyla głowę, opuszczając ręce. Może tańczyć samodzielnie, w parze z rodzicem lub rodzeństwem

0A "Starszaki"

 

Drodzy Rodzice! Propozycje zajęć dla dzieci na każdy dzień z uwzględnieniem podstawy programowej znajdą Państwo logując się na E-DZIENNIK.

Konsultacje w sprawach edukacji zdalnej odbywać się będą w każdą środę, w godz. 17-18 za pośrednictwem E-DZIENNIKA lub telefonicznie.

 

Punkt Przedszkolny gr.A,B poniedzialek 26.10.2020r.

Poniedziałek 26.10.2020r.
Temat: ,, Spiżarnia zaradnej mamy”

1 .,,W spiżarni” – pomoce: koszyk, rożne przetwory
Prezentujemy dzieciom koszyk, razem wyciągamy z niego przygotowane słoiczki z rożnymi przetworami a następnie prosimy o wysłuchanie wiersza:
,,W spiżarni” – M. Kownacka

W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
złoty miód w słoiku.
I cebula w wianuszku,
i grzybki suszone,
są główki kapusty,
ogórki kwaszone.
A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato,
gdy słoik otworzę.

Oglądamy przetwory, dziecko próbuje określić z czego one powstały ( z etykiety, rysunków). Prowadzimy rozmowę w oparciu o wysłuchany wiersz: Dlaczego robimy przetwory?, Gdzie je przechowujemy?, jakie przetwory mamy u siebie w domu?, Co to znaczy ,,Zapachnie nam lato, gdy słoik otworze?”
2. ,,Zapach lata” – degustacja przetworów
Ustawiamy w rzędzie kilka słoiczków z przetworami, którym możemy posmarować chleb . Mówimy, ze jeden z nich otworzymy i zjemy a pomoże nam w tym wyborze rymowanka:
Pierwszy, drugi, trzeci, czwarty,
Każdy ładny, to nie żarty.
Może ten, może ten,
Który dzisiaj zjemy dżem?
Na zakończenie dziecko określa smak, zapach, słodkość.

3. Zabawa w kalambury – pomoce: zdjęcia warzyw i owoców. Zapraszamy do zabawy cala rodzinę.
Dziecko losuje obrazek , ogląda go nie pokazując pozostałym osobom. Następnie ma tak go opisać, by pozostali odgadli, co przedstawia, np. Jestem duża, zielona, mam głowę (kapusta)...

https://www.youtube.com/watch?v=1XYZoC8ulzo  – bajka o przetworach dżem śliwkowy