Przedszkole - zdalne nauczanie (środa 21.10.2020 r. gr. A i B)

Środa 21.10.2020 r.

Temat ,,Witaminy z warzyw”

  1. ,,Zabawy z warzywami” – zabawy matematyczne:
  2. ,,Segregujemy warzywa” – dziecko segreguje zgromadzone przed sobą warzywa ze względu na kolor, wielkość, kształt. Za każdym razem przelicza je i określa za pomocą liczebnika;
  3. ,,Gdzie jest więcej?” – układamy na talerzyku różne warzywa. Dziecko porównuje, których jest więcej ( np. pomidorów czy ogórków; zielonych czy czerwonych), manipulując liczmanami. Za każdym razem zmieniamy układ warzyw;
  4. ,,Ile to razem?” – kładziemy przed dzieckiem misia mówiąc: Mis ma 3 marchewki i 4 pomidory. Ile ma warzyw? Dziecko układa przed sobą liczmany, przelicza i określa wynik. Możemy wprowadzić element ruchu : wynik zamieniamy na podskoki, przysiady.
  5. Surówka z marchewki i jabłka – zajęcia kulinarne.
  6. https://www.youtube.com/watch?v=7ZuKupIdlgw – zagadki o warzywach.
  7. „Warzywno-owocowe stworki” – tworzenie kompozycji z warzyw i owoców. Dziecko tworzy stworki z warzyw i owoców według własnych pomysłów. Warzywa i owoce – w całości lub pokrojone – łączą za pomocą wykałaczek.

Przedszkole - zdalne nauczanie (wtorek 20.10.2020 r. gr. A i B)

Nauczanie zdalne Punkt Przedszkolny

wtorek 20.10.2020r. gr. A i B

JESIEŃ W SADZIE I NA ŁĄCE

  1. ,,W sadzie” – pokazujemy dziecku obrazki, zdjęcia przedstawiające: sad jesienią, zbiór jabłek i robienie soku z jabłek. Prosimy dziecko, aby opowiedziało co wydarzyło się najpierw, co było potem. Podajemy nazwę drzew i ich owoców ( jabłko – jabłoń…) a dziecko dokonuje podziału danego wyrazu na sylaby;
  2. ,,Co zniknęło?” - układamy przed dzieckiem w szeregu owoce; jabłko, gruszka, śliwka, winogrono a ono podaje ich nazwy, przelicza od lewej do prawej i od prawej do lewej. Prosimy aby dokładnie się przyjrzało i zapamiętało kolejno wszystkie owoce. Zabieramy jeden – dziecko odgaduje, którego brakuje. Za każdym razem zmieniamy układ , możemy zwiększyć ilość owoców;
  3. ,,Jaki to owoc?” – wkładamy do torby, woreczka różne owoce. Zadaniem dziecka jest za pomocą dotyku rozpoznać i nazwać je. Po zakończeniu zabawy wspólnie możemy zrobić sałatkę owocowa lub sok;
  4. https://www.youtube.com/watch?v=8uRp5eexfno – zagadki o owocach;
  5. „Rano na łące” – rozmowa o wierszu Mieczysławy Buczkówny. 

Rodzic czyta wiersz i omawia z dzieckiem jego treść: Jaka pora roku jest przedstawiona w wierszu? Co się dzieje rano na łące? Co robią poszczególne owady? Co się może dziać jesienią na łące? Następnie omawiają wygląd zwierząt, naśladują ich ruchy i dźwięki, podają informacje na temat ich życia. 

 

Rano na łące 

Mieczysława Buczkówna

Słońce. 

Na łące 

Wszyscy pracują od samego ranka:

 Pszczoła we wnętrzu rumianka 

Odkurza żółty dywanik

 Ze złotego pyłu,

 Mrówki – ścieżkę oczyściły

 Aż świeci każde ziarnko piasku.

gr.B piatek 16.04.2021r.

Piątek 16.04.2021
Temat: Rolnik – producent żywności

1. „Koza” – zabawa grafomotoryczna według Elżbiety Minczakiewicz. Dziecko otrzymuje kartkę A4, ołówek, kredki. Rodzic czyta tekst i jednocześnie demonstruje sposób rysowania poszczególnych elementów wyróżnionych w tekście. Następnie kilkukrotnie mówi tekst, a dzieci rysują.
Koza Elżbieta Minczakiewicz
Prostokąt niewielki, a do tego nóżki.
Z prawej strony łebek, a przy nim dwa różki.
Z tyłu krótki ogon, z przodu prosta broda...
Tak!... uparta koza prawie już gotowa!

2. „Dopowiedz i zrób” – zabawa z rymami. Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynności, o których jest mowa w zdaniach:
Powiedz: „prosię” i podrap się po nosie.
Powiedz: „koń” i wyciągnij do mnie dłoń.
Powiedz: „krowy” i dotknij palcem głowy.
Powiedz: „króliczki” i nadmij policzki.
Powiedz: „kaczuszka” i dotknij łokciem brzuszka.
Powiedz: „psy” i klaśnij – raz, dwa, trzy.

3. „Kto jest producentem żywności?” – zabawa słownikowa. Rodzic zapoznaje dziecko z pojęciami: producent, żywność. Prosi aby dziecko określiło, co takiego produkuje rolnik, po co on to robi oraz jak ważna jest praca rolnika dla wszystkich ludzi.

4. Dziecko otrzymuje obrazki różnych produktów oraz trzy duże ilustracje: pola, ogrodu oraz zagrody. Zadaniem jest podzielenie produktów według ich pochodzenia (ilustracje w załączniku).

5. „Od ziarenka do bochenka” oglądanie filmu edukacyjnego https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
Następnie chętne dziecko opowiada, o czym jest historyjka.

Przedszkole - zdalne nauczanie (poniedziałek 19.10.2020r. gr. A i B)

poniedziałek 19.10.2020r. gr. A i B

 

Temat: Jesienne przetwory.

1. Dziecko poznaje:

sposoby przygotowania się ludzi do zimy,

sposoby przechowywania warzyw w okresie zimowym,

różne rodzaje przetworów wykonywanych i gromadzonych przez ludzi na zimę.

 

           Joanna Papuzińska „Powidła”

Kiedy czuję zapach powideł,
to wyrasta mi natychmiast para skrzydeł.
Mogę lecieć dniem czy też nocą
tam, gdzie w rondlu powidła perkocą.
Gdy zamkniecie kuchnię na trzy kłódki,
to ja zrobię się całkiem malutki,
pod progiem się prześlizgnę,
powideł sobie liznę.

 

Rodzic prezentuje dziecku różne przetwory a ono próbuje nazwać je oraz określić z czego i jak są zrobione. Dziecko degustuje przetwory, poznaje ich smak, zapach, konsystencję. Możemy również wspólnie zrobić jakiś kompot czy sałatkę.

 

2. „Jak śliwka w kompot” zabawa ruchowa. Rodzic daje dziecku piłeczkę, w wyznaczonym miejscu stawia kosz. Dziecko turla po podłodze piłkę, na hasło śliwki w kompot! Dziecko z miejsca, w którym się znajduje celuje do kosza.

3. Zabawa dydaktyczna ,,Koszyk pani jesieni”. Przygotowujemy: owoce i warzywa ( np. jabłko, śliwka, gruszka, por, pomidor burak…), 4 talerzyki, kartoniki z 1,2, 3 i 4 kropkami.

    1. Układamy na stole różne owoce i warzywa. Dziecko określa ich kolor, wielkość, nazywa je;
    2. Rozkładamy na stole talerzyki – dziecko segreguje owoce i warzywa według liczby sylab w nazwie ,oznacza talerzyki kartonikami z odpowiednia liczba oczek.
    3. Degustacja przygotowanych ,,witaminek”.

4. „Kącik Molika Książkowego” – rodzic czyta dziecku wybraną książkę.

gr.B czwartek 15.04.2021r.

Czwartek 15.04.2021
Temat: Co się dzieje na polu?
1. Rozwój wzrostu ziemniaka- omówienie na podstawie ilustracji (w załączniku).

2. Rolnik – nauka wiersza Z. Dmitrocy połączona z zabawą naśladowczą.
Rolnik rano rusza w pole (dziecko maszeruje)
Orać pługiem czarną rolę. (dziecko zatrzymuje się, kładzie ręce na ramionach mamy/taty/brata/siostry i maszerują w miejscu)
Sieje zboże i buraki, (dziecko stoi w kole, naśladuje sianie ziarenek)
Z których potem są przysmaki. (dziecko masuje się po brzuchu)

3. „Traktor” – praca techniczna. Potrzebne będą:
• 2 rolki po papierze toaletowym,
• 5 nakrętek plastikowych,
• kolorowy papier,
• farby i pędzel,
• klej – najlepiej doklejenia na gorąco
Dziecko maluje farbami rolki. Gdy rolki wyschną, trzeba naciąć jedną z nich w ten sposób, aby wsunąć w nią drugą rolkę pod kątem prostym (pionowa rolka jest kabiną kierowcy). Następnie należy przykleić do poziomej rolki koła i komin z nakrętek po butelkach. Z papieru kolorowego wycinamy okna i daszek, naklejamy je we właściwe miejsca na pionowej rolce.
4. Ziemniak w roli głównej: https://www.youtube.com/watch?v=7Bk5YVosidw
5. „Tak, czy nie zdecyduj się” – zabawa dydaktyczna.
Rodzić wymienia nazwy różnych produktów. Jeżeli są to produkty z ogrodu /warzywa/ dziecko klaszcze w dłonie rodzica trzy razy i mówią tak, tak, tak. Jeżeli nie są to produkty z ogrodu , dziecko klaszcze w swoje dłonie mówiąc nie, nie , nie.
Produkty: kasza, jabłko, marchewka, burak, ciastko , ananas, ogórek zielony, pomarańcza, pietruszka, cukierki, brokuł itp.